fredag 19 maj 2017

Vem är Disel?

Hej! I förra inlägget så skrev jag att jag ska kanske göra något helt fantastiskt! Då undrar ni så klart vad jag ska göra! Jo, jag ska kasnke... RIDA PÅ DISEL!! Då undrar ju ni: Vem är Disel?? Här får ni svaren!


Disel är en fin liten C-ponny som är 134 cm. Han är 6 år och lite som Dandy (Mer info om Dandy på äldre inlägg). Han är i lagom storlek för mig och hans riktiga ägare är rädd för honom och rider honom bara 1-2 gånger i veckan och det är för lite för en sådan ung ponny tycker jag... När hon rider så 'åker' hon mest häst, det menas med att hon inte rider honom ordentligt och åker med. Hon låter honom bestämma mest typ. Men nu när jag kanske ska rida honom på söndag så ska jag skritta och trava för att lära känna honom och så att han lyssnar på mig. Jag kan galoppera men jag vill inte ta risken när det är första gången på en främmande häst. Men på min ridskola så red jag en häst som jag aldrig ridit och då galopperade vi men det är för att jag har klappat på honom och sagt hej och sett hur han är. Aja tillbaka till Disel. Jag hoppas verkligen att jag kan får rida Disel på söndag! Blev liksom förälskad i honom i första ögonkastet! Han är jättefin men lite vresig och sur. Jag vet inte hur han är att sköta om, men det kommer nog att ordna sig. Jag har ingen bild på honom än men jag kommer att lägga ut en bild så fort jag har tagit en bra bild på Disel. 

Ja då var detta inlägg och denna info slut! Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar